Jaaroverzicht 2022 van www.sknwk.nl (mei)

Nu het jaar 2022 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2022 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag mei.

Mei:

1 mei:

Pupil van de Week Twan v/d Zande heeft genoten bij wedstrijd van S.K.N.W.K. 1

Gisteren, zaterdag 30 april 2022, speelde S.K.N.W.K. 1 tegen Rillandia 1. Uiteraard was er ook bij dit thuisduel van S.K.N.W.K. 1 weer een Pupil van de Week. Deze keer was het Twan v/d Zande van S.K.N.W.K. JO11-1JM. Het werd een spectaculaire wedstrijd waarbij S.K.N.W.K. 1 na een 2-3 achterstand met de rust uiteindelijk nog met 5-3 wist te winnen.

Twan heeft erg genoten van deze middag !!

We ontvingen van zijn vader Ramon nog enkele foto’s van Twan als zeer trotse Pupil van de Week (en we hadden zelf ook nog wat kiekjes geschoten).

6 mei:

Prima weersomstandigheden voor al weer 8e editie VrijMiVo van die seizoen

Vandaag, vrijdag 7 mei 2022, werd op sportpark ‘Het Springer’ de 8e editie van VrijMiVo gehouden dit seizoen. VrijMiVo, Vrijdag Middag Voetbal. Dat betekent één keer in de twee weken een extra voetbalmogelijkheid voor onze jeugd t/m 14 jaar, maar ook voor niet leden om een potje te komen voetballen bij S.K.N.W.K. !! Opnieuw waren de weersgoden ons goed gezind.

Rond 16:00 uur verzamelde iedereen op veld 2 op sportpark ‘Het Springer’.  Vanwege de leeftijdsverschillen werd de groep in tweeën gesplitst en werd er op 2 velden partijtjes gespeeld. In totaal waren er 16 kinderen deze keer.

Tussendoor was er voor iedereen ook nog een ijsje. Dat verdienden ze zeker en smaakte erg lekker bij een ieder.

De komende maanden zullen trainers Gerrit van Loon en Martijn Neele hier nog mee door gaan. Hieronder de data van de komende edities:

• Vrijdag 11 maart 2022
  • Vrijdag 25 maart 2022
  • Vrijdag 8 april 2022 afgelast
  • Vrijdag 22 april 2022
  • Vrijdag 6 mei 2022
  • Vrijdag 20 mei 2022
  • Vrijdag 3 juni 2022

In het Fotoboek elders op deze site staan nog meer foto’s van deze achtste editie.

8 mei:

S.K.N.W.K. 1 komt na eclatante 0-6 overwinning op Smerdiek 1 op 3 punten van koploper Kruiningen 1

Vandaag de op papier lastige uitwedstrijd bij Smerdiek 1 wat de laatste weken duidelijk niet in vorm was. Er was eerst nog wat tumult over het tenue. Omdat Smerdiek net als S.K.N.W.K. in het prachtige blauw/zwart speelt, moesten wij aantreden in ons reserve tenue. Uiteindelijk werd het na goedgekeurd en konden we gaan spelen. Op verzoek van de tegenstander werd voor de aftrap van het duel eerst nog een minuut stilte in acht genomen.

Op een droog, maar goed bespeelbaar veld was het S.K.N.W.K. dat met een paar mooie aanvallen kansen had om de score te openen. Maar telkens was het de grensrechter van Smerdiek die tot vier keer toe onterecht de vlag naar boven deed 🙁 Toch had S.K.N.W.K. alsnog de score kunnen openen. Na een splijtende pass van Remco v/d Berge was het spits Jarno van Nieuwenhuize die net de verkeerde keuze maakte om de doelman te passeren en de verdediger alsnog redding kon brengen.

Even later weer een steekbal van Remco op Jarno. Nu werd het onterechte vlagsignaal door de overigens prima leidende scheidsrechter terecht genegeerd, maar het harde schot van Jarno strandde op de paal. Tussendoor was de thuisploeg gevaarlijk met een paar counters, maar op 1 van die uitvallen redde Daan v/d Cingel schitterend en voorkwam daarmee een voorsprong voor de thuisclub. Ook tikte hij nog een vrije trap uit de hoek.

Tien minuten voor rust kwam S.K.N.W.K. dan toch terecht op een voorsprong toen een inzet van Jarno van Nieuwenhuize in eigen goal werd gewerkt, 0-1. Dat werd tevens de ruststand.

In de tweede helft was het S.K.N.W.K. dat steeds beter ging spelen en al snel werd het 0-2. Na een prachtige combinatie via Remco v/d Berge, Robert Padmos en Tim v/d Cingel was het laatst genoemde die keurig afrondde, 0-2. Niet veel later werd een hoekschop van Dominique Prins net als vorige week goed ingekopt door invaller Thomas Folmer die de bal via een verdediger in het doel zag verdwijnen 0-3.

Smerdiek bleef het wel proberen, maar achterin gaf S.K.N.W.K. niets meer weg. Een mooie bal van de prima ingevallen Max Jongebreur werd door Jarno van Nieuwenhuize in twee instanties afgemaakt, 0-4. En nog geen vijf minuten later bediende Jarno Robert Padmos op maat om de 0-5 binnen te schieten.

Het slotakkoord was voor Van Nieuwenhuize die een goede individuele actie goed binnenschoot en zodoende de eindstand op een klinkende 0-6  bepaalde. Vorige week werd al gezegd dat de strijd om het kampioenschap nog zeker niet is beslist is. En na het knappe gelijkspel van Brouwershaven dit weekend bij koploper Kruiningen (dat overigens pas heel ver in de blessuretijd de gelijkmaker wist te scoren) is de voorsprong van de leider geslonken tot slechts drie punten.

Volgende week speelt S.K.N.W.K. 1 thuis tegen Waarde 1 en laten we hopen dat S.K.N.W.K. er in blijft geloven, want het zit er echt nog steeds in mannen. Ga er voor !!!!

8 mei:

S.K.N.W.K. 3 is al duidelijk bezig met nieuwe seizoen én heeft ambitie(s)

Ook in de kelderklasse is er duidelijk visie bij sommige teams. Zo ook bij ons laagste seniorenteam, S.K.N.W.K. 3. Zij zijn echt al bezig met volgend seizoen. Hiervoor willen ze binnenkort enkele Talentendagen uitschrijven. Om te kijken hoeveel mensen zich eventueel willen voegen bij dit ‘tobteam’ is er een speciaal inschrijfformulier gemaakt voor deze Talentendagen.

Om te weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, is het niet mogelijk dit formulier digitaal terug te sturen. Dit moet echter persoonlijk op donderdagavond tijdens de trainingen of op zaterdag tijdens de wedstrijden worden ingeleverd bij S.K.N.W.K. 3. Dan volgt namelijk gelijk de eerste selectieprocedure !!

Inschrijfformulier Talentendag SKNWK 3

12 mei:

Finalisten penaltybokaal Schouwen-Duiveland namens S.K.N.W.K. zijn bekend

Gisterenavond, woensdag 11 mei 2022, zijn voor de spelertjes van JO9-1, JO11-1JM en JO13-1 de finales gehouden op sportpark ‘Het Springer’ voor de Penaltybokaal Schouwen-Duiveland. De afgelopen weken zijn er op de trainingen of na afloop van de wedstrijden al voorrondes geweest per team en nu moest gestreden worden welke JO9-speler, JO11-speler en JO13-speler namens S.K.N.W.K. mee mogen doen aan de finale.

Onder de bezielende leiding van Gerard Olijhoek en Leon v/d Wel werd er gisteravond om 19:00 uur begonnen op het grote doel op het hoofdveld voor de kantine. Keepers Owen Hart en Jasper van Tilburg, respectievelijk de doelverdedigers van S.K.N.W.K. JO16-1 en JO19-1 stonden onder de lat. Dank aan Gerard en Leon en uiteraard aan Jasper en Owen.

Gelukkig was er ook nog wel wat publiek die zagen dat uiteindelijk Tim Bouwman (JO9-1), Mourad Kadkoui (JO11-1) en Alexander Gospodinov (JO13-1) de winnaars zijn. Zij mogen dus naar de finale. Vanaf deze plaats willen we hen van harte feliciteren en uiteraard heel veel succes wensen bij de finale.

Bekijk meer foto’s van vanavond elders op de site in Het Fotoboek !!

15 mei:

Clubtopscorer Jarno van Nieuwenhuize in de lappenmand

Uiteraard heb je het hele seizoen te maken met wat blessures. Gelukkig zijn deze vaak van korte(re) duur en sluiten spelers na een aantal weken rust/fysiotherapie weer aan. Helaas lijkt het erop dat S.K.N.W.K. 1 in de belangrijk(st)e fase van de competitie waarin nog steeds jacht wordt gemaakt op koploper Kruiningen 1 (maar in ieder geval al een plaatsje in de na-competitie is veilig gesteld) het zal moeten doen zonder haar topscorer.

Jarno van Nieuwenhuize (scoorde in totaal al 34 competitietreffers dit seizoen: 31 namens S.K.N.W.K. 1 en 3 namens het 2e) zit namelijk in de lappenmand. Afgelopen donderdag tijdens de training is hij geblesseerd geraakt aan zijn kuit en voorlopig zit voetballen er voor hem niet in.

Vanaf deze plaats willen we Jarno heel veel sterkte en beterschap toewensen !!

Overigens deerde deze tegenslag S.K.N.W.K. 1 niet, want gisteren werd het thuisduel tegen Waarde 1 keurig met 2-0 gewonnen. A.s. zaterdag wacht de derby tegen W.I.K. ’57 1 te Kerkwerve.

17 mei:

Tent staat weer op ‘Het Springer’

Gisteren zijn we gestart met de bouw van een tent naast onze kantine. Vandaag zijn de werkzaamheden hervat. Inmiddels is de tent gereed. Volgende week zal deze worden ingericht en in orde worden gemaakt voor de komende activiteiten.

Ook uiteraard nu weer een dankwoordje aan de vrijwilligers die vandaag hebben geholpen !!

19 mei:

Samenwerking D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K JO13 en JO14

De doelstelling om jeugdspelers met voldoende aantallen binnen hun eigen leeftijdscategorie met plezier te laten voetballen, heeft ons voor komend seizoen doen besluiten met een paar jeugdteams te gaan samenwerken, met als motto “Alleen kom je ver, maar samen kom je verder!”

Wat houdt deze samenwerking in?

– De teams JO13 en JO14 gaan op basis van gelijkwaardigheid samengevoegd worden.
– Iedereen blijft gewoon contributie betalen aan zijn of haar huidige vereniging.
– Van de 2-wekelijkse trainingen zal er één bij DZC’09 en één bij S.K.N.W.K. plaatsvinden.
– De ene helft van het voetbalseizoen spelen we bij DZC’09 de thuiswedstrijden en de andere helft bij S.K.N.W.K.
– Het tenue dat gedragen zal worden met thuis- en uitwedstrijden, is van de vereniging die op dat moment als thuisbasis fungeert.
– Woensdag 8 juni is er een gezamenlijke training van 18.30 uur tot 19.30 uur met daarna een informatiebijeenkomst voor de spelers en ouders/verzorgers, deze zal uiterlijk tot 20.15 uur duren.

We begrijpen dat deze informatie vragen oproept en nodigen iedereen dan ook uit om deze te delen met onze aanspreekpunten. Natuurlijk kunnen deze ook tijdens de informatiebijeenkomst besproken worden, wat onze voorkeur heeft.

Aanspreekpunt DZC’09 is Peter Stouten 0652597000

Aanspreekpunt S.K.N.W.K. is Leon van der Wel 0622483565

20 mei:

Mourad pakt 3e plaats bij Penaltybokaal Schouwen-Duiveland, Tim en Alexander krijgen een medaille

Gisteren, donderdag 19 mei 2022, kon na drie jaar afwezigheid (i.v.m. de coronacrisis) de Penaltybokaal op Schouwen-Duiveland weer worden gehouden. Van alle voetbalverenigingen van ons eiland waren de beste penaltynemers van de JO9, JO11 en JO13-pupillen gestuurd. Namens S.K.N.W.K. waren Tim Bouwman (JO9-1), Mourad Kadkoui (JO11-1) en Alexander Gospodinov (JO13-1) onze finalisten. Zij waren dan ook gisteren actief op sportpark ‘Volharding’ bij organisator Bruse Boys (in samenwerking met Regio Voetbal Schouwen-Duiveland).

Onder prima weersomstandigheden was het een geslaagde avond. Alle deelnemers ontvingen uiteraard een medaille. En Mourad werd zelfs nog derde en kreeg hiervoor nog een bokaal ook. Jongens, klasse !!

We ontvingen via diverse kanalen nog wat foto’s die we u niet willen onthouden:

Vrouwen 30+ team S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 wint toernooitje bij Flakkee

Vorige maand, april, is het Vrouwen 30+ voetbal hervat. Dit werd gedaan bij De Jonge Spartaan te Middelharnis. Uiteraard was ook ons team S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 van de partij. Gisteren werd het 2e toernooitje afgewerkt. Deze keer was dit bij Flakkee.

Ons team was opnieuw de sterkste en dus kwam de beker mee terug naar hier. Uiteraard werd deze overwinning nog ‘eventjes’ gevierd in de kantine !!

Hieronder de uitslagen:

D.V.V. ’09/Melissant – S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 0 – 3

Doelpuntenmaker(s): Ellis 1x, Roos 1x, Saskia 1x

S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 – Stellendam 1 – 0

Doelpuntenmaker(s): Marian

S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 – Flakkee 1 – 0

Doelpuntenmaker(s): Marian

S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 – D.J.S. 1 – 1

Doelpuntenmaker(s): Roos

Het enige tegendoelpunt deze avond was ook van eigen makelij, want deze werd namelijk gescoord door Christa 😉 🙂

Hieronder de data van de te spelen toernooien dit jaar:

Data toernooien:
22-4 DJS
20-5 Flakkee
24-6 DVV’09/Mellissant
16-9 Stellendam
14-10 SKNWK/DZC’09
18-11 DBG

21 mei:

S.K.N.W.K. 3-speler Ries van Klinken heeft rijbewijs gehaald en (b)lijkt ook al een echte Vedette

Het weekend is nog maar niet begonnen, maar voor ‘onze Ries’ van S.K.N.W.K. 3 kan het nu al niet meer stuk. Gisteren behaalde hij immers zijn rijbewijs (nog van harte gefeliciteerd). En nadat dit met enkele ploeggenoten gisteren uiteraard uitgebreid is gevierd, (b)lijkt hij volgens de heren van De Kelderklasse al als een heuse vedette te worden gezien 🙂

21 mei:

Tim de Looze komt volgend seizoen naar S.K.N.W.K.

Voor het seizoen 2022-2023 heeft S.K.N.W.K. 1 er een nieuwe speler bij. De in Nieuwerkerk woonachtige Tim de Looze zal volgend seizoen overstappen van W.I.K. ’57 1. De 23 jarige speler maakte twee seizoenen geleden de overstap van M.Z.C. ’11 naar de ploeg uit Kerkwerve en zal dus met ingang van het nieuwe seizoen in het blauw/zwart gaan spelen.

Op dit moment is hij nog herstellende van een enkelblessure, maar we hopen van harte dat hij straks in de voorbereiding op het nieuwe seizoen kan aansluiten bij onze eerste selectie.

Vanaf deze plaats willen we Tim alvast welkom heten bij S.K.N.W.K. en hem heel veel succes en plezier toewensen. En voor dit moment veel sterkte wensen met het herstel van de blessure.

22 mei:

S.K.N.W.K. 3 wint op papier lastige thuiswedstrijd tegen Brouwershaven 2 toch eenvoudig met 3-0

Voor S.K.N.W.K. 3 stond gisteren de thuiswedstrijd op het programma tegen Brouwershaven 2. Op papier een zeer lastige opponent voor de blauw/zwarten, immers de heenwedstrijd, dit was trouwens de 1e wedstrijd van dit seizoen, met 3-0 werd verloren. Overigens kwam dit mede vanwege het vizier van ons ‘Nick’ die in deze wedstrijd zijn doelpuntenaantal al gelijk in de dubbele cijfers had kunnen schieten. Maar het enige dubbele van deze wedstrijd was dat we dubbel lagen van het lachen vanwege het feit dat hij al die kansen mistte deze middag. Er is zelfs nog een onderzoek gestart naar matchfixing 😉 Uiteindelijk is dit niet bewezen, maar wel werd bij het grondige onderzoek ‘De Aap van de Week Trofee’ teruggevonden die al ruim 1,5 jaar bij Nick op zijn nachtkastje bleek te staan.

De laatste keer dat ‘De Aap van de Week Trofee’ werd uitgereikt was vorig seizoen bij de uitwedstrijd bij Brouwershaven. Kijk die trotse Bl(N)ik.

Ries baalde als een stekker dat dit een thuiswedstrijd. Hij behaalde immers vrijdag zijn ‘papiertje’ en had graag de gehele derde selectie voorzien van een ritje met de auto naar Brouwershaven. Nu heeft hij als ‘troost’ heel de zaterdagochtend een rondje gedaan over het eiland. Overigens ook niet geheel onverstandig, want nu heeft hij alvast de route kunnen uitstippelen voor de platte kar. Want er gaat een tijd komen dat deze voor het 3e toch echt van onder het stof zal moeten worden gehaald. Het kan zijn dat dit pas is, als hij zijn rijbewijs al een keer heeft moeten verlengen, maar simpel: wat in het vat zit, verzuurt niet.

Ries behaalde zijn ‘roze papiertje’

Als klap op de vuurpijl werd Ries ook een BN-er. Immers ging er een foto van hem ‘viral’ op de socials van De Kelderklasse.

Woorden zijn niet nodig

Dat S.K.N.W.K. 3 zo goed voor de dag kwam gisteren, had waarschijnlijk ook te maken met het inspirerende filmpje van de altijd goedlachse André Pronk die de blauw/zwarten toesprak voor dit duel. Zijn tip van de dag was: Laat je lekker likkuh in de 3e helft 😉

Tip van Pronkie: Laat je lekker likkuh in de dithalf

Voor de verandering speelden we dit duel eens een keer in een ander systeem, namelijk (A)4-3-3-. Uiteraard wel met de altijd bekende tactiek: 1x meer scoren dan de tegenstander 🙂

Op de socials van 3e werd vrijdag al volop gespeculeerd over de opstelling

Het wedstrijdverslag (geschreven door Ron De Knikker):

Voor de thuisblijvers……….

Vandaag stond de besloten wedstrijd tegen Brouwershaven op de planning. Dit schijnt voor de gebroeders Bouwman een vervelende tegenstander te zijn, want elke kans die ze krijgen wordt om zeep geholpen.
Gelukkig hadden ze vandaag wat beters te doen, en hebben zij zich vermaakt in de ballenbak. Des te meer kans was er dus vandaag op een overwinning.

Kristian en Nick zijn geheel ondergedompeld in de ballenbak

Vandaag een iet wat andere opstelling dan normaal. Jelle speelde vandaag laatste man en Dion (huur) stond op de linksback, omdat Marijn vandaag mogelijk zijn debuut ging maken in het 1e. Gelukkig mocht hij wel invallen als het echt nodig was.

Marijn hier aan de bal tijdens de training van afgelopen donderdag bij de 1e selectie

We begonnen vandaag scherp aan de wedstrijd en dat resulteerde binnen 2 minuten het 1e doelpunt op. Het was El Capitano Gerwin die over de rechterkant goed doorliep en met een keurige voorzet onze Ries bereikte. Voor hem was het een koud kunstje om de bal in het doel te koppen. Brouwershaven kreeg daarna meer grip op de wedstrijd en kreeg de ene na de andere kans. Gelukkig hadden we de keeper van sc Zierikzee die een hoop ballen uit het doel hield. En Jelle redde nog een balletje van de lijn. Zodoende met 1-0 richting de thee.

Beide teams eventjes aan de thee tijdens de welverdiende rust

De 2e helft ging gelijk op, met heel slecht voetbal en weinig kansen. In de 78e minuut was het ons ingevallen soldaatje Niels die met een droge knal van net buiten de 16 de score verdubbelde. Ondertussen was al bekend geworden dat Marijn vandaag niet ging spelen bij het 1e en dat hij fit moet blijven voor eventuele na-competitie. Dus gunde we hem nog wat speelminuten bij het 3e. Hij liet meteen blijken dat hij zeker in het 1e thuis hoort. Met zijn geweldige inzicht zag hij dat de keeper iet wat te ver voor zijn doel stond en twijfelde geen moment. Vanaf de middellijn schoot ons supertalent de 3-0 binnen.

De wedstrijdselectie van gisteren (zonder de gebroeders Bouwman dus)

Lag het vandaag aan de sprintkwaliteiten van Leader Gerwin? Het Talent van Marijn? Of was het omdat de gebroeders Bouwman er niet waren? We zullen het nooit weten, maar 1 ding is zeker, de 3 punten blijven in Nieuwerkerk.

A.s. dinsdag, 24 mei 2022, om 19:30 staat onze allerlaatste competitiewedstrijd tegen Colijn 1, 2 en 3 op het programma. Wij verwachten deze keer weer veel publiek!  Tot dan !!

Dirthalf

En dus nadat we Brouw 2 hadden opgefrommeld werd er wat geld ingezameld. Geen muntjes, maar papiergeld. Er moest namelijk uiteraard ook nog wat worden gedronken. Dus we scheurden richting de kantine om snel te starten aan ons sterkste punt, de derde helft. Overigens nog wel met een korte onderbreking van 2 x 45 minuten en een rust.

Langs de lijn bij S.K.N.W.K. 1

Omdat de wedstrijd op verzoek van S.K.N.W.K. 3 was vervroegd konden we na de eerste pilsjes richting Kerkwerve. Daar moest namelijk S.K.N.W.K. 1 de derby spelen tegen W.I.K. ’57 1. En we weten inmiddels dat zij onze support (maar ook tips) erg goed kunnen gebruiken. En het heeft ook geholpen getuige de 0-3 overwinning !!

S.K.N.W.K. 3 kijkt geconcentreerd naar de verrichtingen van S.K.N.W.K. 1 en geeft ze waar nodig nog tips

Bij W.I.K. ’57 waren ze natuurlijk ook hartstikke blij met de komst van S.K.N.W.K. 3, want na zo’n zware pot voetbal en met het dorstige weer werd er langs de lijn lekker behoorlijk wat Gele Spa gedronken. En omdat we vooraf hadden gemeld dat ook het 3e kwam kijken bij deze derby hadden ze van W.I.K. voor de jeugdige spelers van ons team speciaal een springkussen gehuurd. Wat hebben ze genoten 🙂 En toen Nick en Kristian dit hoorden, baalden ook zij. Ze hadden het wel leuk gevonden hoor de ballenbak, maar een springkussen is toch net weer wat leuker riepen ze in koor. Het schijnt trouwens dat Ries nog steeds aan het springen is…….

Eetsmakelijk 🙂

Na de wedstrijd togen we weer richting Nieuwerkerk om weer plaats te nemen aan de bar op Het Springer. Omdat het inmiddels al avond was geworden en sommigen ook wel honger hadden gekregen, werd nog snel eventjes een tafeltje geboekt bij De Wok van Zeeland om een goede bodem te leggen. Want ook na dit etentje was de avond zeker nog niet klaar…..

O(p)a Pier

26 mei:

Gezellig druk bij finale Conference League op groot beeldscherm in S.K.N.W.K.-kantine

Gisterenavond, woensdag 25 mei 2022, werd de Conference League finale tussen AS Roma en Feijenoord gespeeld. Door de feestcommissie was geregeld dat dit op groot beeldscherm (en ook op de televisie achter de bar) in de kantine kon worden gekeken. En het was absoluut geslaagd, want er waren ruim 40 aanwezigen.

Dank aan de organisatie voor dit leuke initiatief. Helaas voor de Nieuwerkerkse Feijenoord-supporters was het resultaat minder leuk (AS Roma was namelijk nipt te sterk voor de Rotterdammers (eindstand 1-0)).

SINOTO draagt titel Dokter v/d Zande Toernooi over aan S.K.N.W.K./Duiveland

Het Dokter v/d Zande Toernooi wordt uiteraard gespeeld met de Olympische gedachte ‘meedoen is belangrijker dan winnen’. Maar als je dan toch bezig bent, is het altijd leuk om de schitterende Cup met de grote oren in de wacht te slepen…… (het is trouwens na de festiviteiten van gisteren nog maar zeer de vraag of de Cup ook volgend jaar kan worden uitgereikt 😉 )

De laatste editie waren het de ‘oudjes’ van SINOTO die met de hoofdprijs aan de haal gingen (dat was overigens in 2019). Gisteren ging de winst uiteindelijk naar S.K.N.W.K./Duiveland.

Hieronder de eindstand van het Dokter van de Zande Toernooi 2022:

1e plaats:

S.K.N.W.K./Duiveland

2e plaats

Ex-S.K.N.W.K.

3e plaats

S.K.N.W.K. 1

4e plaats

S.K.N.W.K. 3

5e plaats

D.Z.C. ’09

6e plaats

S.K.N.W.K. JO19-1

7e plaats

S.K.N.W.K. 2

8e plaats

S.I.N.O.T.O.

27 mei:

Geweldige 41e editie van ons eigen Dokter v/d Zande Toernooi !!

Gisteren werd eindelijk na drie jaar, traditioneel, op Hemelvaartsdag bij S.K.N.W.K. weer het Dokter van de Zande Toernooi georganiseerd (41e editie van Het Onderling S.K.N.W.K.-tournooi). Elk jaar weer ‘een happening’ waar een ieder binnen S.K.N.W.K. naar uitkijkt. En ook de weergoden werkten gisteren weer prima mee. Het zonnetje was de hele dag aanwezig. Enige jammere (en dan vooral tijdens de afsluitende barbecue) was misschien een beetje de wind. Maar dat mocht de pret absoluut niet drukken !!

‘s Ochtend rond het klokje van 10:00 uur druppelde iedereen binnen op ‘Het Springer’. Sommigen hadden elkaar al heel lang niet gezien. Altijd erg leuk die ontmoetingen !! Om 11:00 uur was het tijd voor het sportieve deel van het toernooi, het voetballen. Deze keer waren er 8 deelnemende teams. Onze drie eigen seniorenteams, S.K.N.W.K. 1, 2 en 3. Het oudste S.K.N.W.K.-jeugdteam, JO19-1. En uiteraard diverse Ex- en Oud-S.K.N.W.K.-ers. Deze keer ook weer teams van ‘onze buurvereniging’ D.Z.C. ’09 (met enkele Ex-S.K.N.W.K.-ers binnen de gelederen) en dat was ook met het combinatieteam S.K.N.W.K./Duiveland het geval. Uiteraard ook deze editie weer de welbekende handicap van de strafschoppen waardoor de op papier mindere teams de score via deze pingels nog wat op konden schroeven. Dat zorgt zowel vooraf, tijdens als na afloop van het toernooi over de nodige discussies 😉

Ondanks het feit dat het in principe een toernooi is voor de gezelligheid, wordt er natuurlijk toch altijd nog gestreden om ‘de knikkers’. Uiteindelijk ging de beker nu naar de oudjes van S.K.N.W.K./Duiveland. Na het voetballen was het tijd voor de ‘derde helft’. Uiteraard was er weer een barbecue. Dit met een drankje, zang, muziek en heel veel plezier zorgde ervoor dat ook deze 41e editie weer de boeken in kan gaan als zeer geslaagd. Je kon aan alles merken dat na twee ‘loze jaren’ iedereen weer heel veel zin en behoefte had aan dit geweldige toernooi 🙂

Dank aan deelnemers, publiek, organisatie, barpersoneel, scheidsrechters, ‘regelateurs van de bbq’, DJ’s en verder de mensen die we dan nog vergeten. Bekijk de foto’s van deze editie elders op deze site in ‘Het Fotoboek’.

Weer een nieuw reclamebord langs hoofdveld sportpark ‘Het Springer’

Er is weer een nieuw reclamebord geplaatst langs het hoofdveld op sportpark “Het Springer”. Deze keer van Dennis vd Werf Services. Gisteren tijdens de 41e editie van ons eigen Onderling Toernooi, Het Dokter v/d Zande Toernooi, mocht Dennis’ vader Fred het bord officieel onthullen. Als eerbetoon staat ook zijn naam nog op het bord langs de lijn bij de club waar Fred al jaren erelid is.

Namens S.K.N.W.K. willen we deze sponsor hartelijk danken voor de toegezegde steun aan de blauw/zwarten.

Hieronder de foto’s van gisteren van de onthulling en de ondertekening van het sponsorcontract:

28 mei:

S.K.N.W.K. 1 kan zich gaan richten op na-competitie na complete offday

Vandaag stonden de voor laatste wedstrijden op het programma in de 4e klas B K.N.V.B. Zuid 1. En natuurlijk waren alle ogen gericht op de wedstrijden Kruiningen 1 – FC De westhoek ’20 1 en S.P.S. 1 – S.K.N.W.K. 1.

Het verschil was drie punten in het voordeel van koploper Kruiningen 1 dus in principe was alles nog mogelijk. Voor de blauw/zwarten was dan wel van belang dat zij in ieder geval 3 punten zouden behalen om de druk op de leider te houden. Echter vanaf het begin van de wedstrijd nam thuisploeg S.P.S. het heft in handen S.K.N.W.K. leek niet te beseffen dat ze voor eventueel nog het kampioenschap speelden.

De thuisclub kreeg alle ruimte om te combineren en uit één van die combinaties werd fraai de 1-0 binnen geschoten. Na zo’n 25 minuten ging de Nieuwerkerkse ploeg ‘wat’ beter spelen en drukten ze S.P.S. terug. De kans op de gelijkmaker kwam er ook toen Remco v/d Berge op links de bal laag voor het doel bracht, maar spits Robert Padmos een halve stap te vroeg was om de bal in te schieten.

Net voor rust wordt het dan ook nog de 2-0. Een speler van S.P.S. kon vanaf eigen helft vrij doorlopen. Een balletje naar links geven op de totaal vrijgelaten spits en het was 2-0. Dit was tevens ook de ruststand.

De tweede helft kunnen we heel kort over zijn. S.K.N.W.K. was wel veel aan de bal, maar tot kansen kwam het amper. Alleen de ingevallen Max Jongebreur was een paar keer gevaarlijk vanaf links. Vanaf de zijkant leek het of de spelers met lood in hun benen speelden en er lukte dan ook vrijwel niks. Eindstand was dan een zeer verdiende 2-0 overwinning voor S.P.S. dat zodoende blijft meestrijden om een periodetitel.

Smet op dit duel was ook nog eens vier gele kaarten waarvan er zeker twee totaal onterecht waren van de scheidsrechter die wel heel veel ‘overtredingen’ zag van S.K.N.W.K. deze zaterdag. Maar uiteraard moeten we de schuld van deze nederlaag echt bij ons zelf zoeken, want het was gewoon niet goed vandaag.

In elk geval vanaf deze kant ook de felicitaties naar Kruiningen 1 met de verdiende titel. S.K.N.W.K. kan zich gaan opmaken voor de na-competitie die zeer waarschijnlijk op dinsdag 14 juni a.s. zal starten met een thuiswedstrijd.

Aankomende zaterdag wordt nog de laatste wedstrijd gespeeld van de reguliere competitie. Dan is op sportpark Het Springer Hansweertse Boys 1 de tegenstander. Aftrap staat gepland om 14:30 uur.

29 mei:

S.K.N.W.K.-jeugd vermaakt zich opperbest tijdens jeugdkamp

Afgelopen vrijdag, 27 mei 2022, om 18:00 uur startte op ons eigen sportpark ‘Het Springer’ het jeugdkamp. Dit werd gehouden voor S.K.N.W.K. JO13-1 en JO11-1JM. In de grote tent voor onze kantine werd begonnen met het eten van overheerlijke pannenkoeken. En dit heeft gesmaakt hoor.

Hierna was het opmaken voor het voetballen. Want om 19:30 uur stonden er namelijk voor beide teams wedstrijden op het programma tegen de ouders, broertjes, zusjes, vriendjes en vriendinnetjes enz. Dit was ook heel leuk voor zowel de kinderen als de ‘gastspelers’ (misschien houden we er nog wel wat nieuwe leden aan over 😉 ).

Toen het voetballen klaar was, kwam het Zeeuws IJsmeisje het sportpark opgereden en kon iedereen genieten van een lekker ijsje.

Inmiddels werd alles in gereedheid gebracht voor het spel Hunted S.K.N.W.K.-editie. De jeugd werd opgedeeld in kleinere groepjes en moesten onder begeleiding het dorp op. Ze kregen via de mobiele telefoon een tip door voor een nieuwe locatie. Deze moesten ze zoeken en aangekomen ter plaatse moest er een opdracht worden uitgevoerd.

Echter was het in de tussentijd ook oppassen voor de Hunters die per fiets, auto of met de benenwagen op jacht waren naar onze jeugdspelers. Het bleek echt een geweldig succes.

Toen het inmiddels al bijna donker werd, keerde iedereen terug naar Het Springer.

Hier werd wat gedronken en waren er overheerlijke snackjes. Na deze vermoeiende avond werd het zachtjes aan tijd om te slapen………. (daar komt het niet veel van natuurlijk). Ze sliepen deze keer in de kantine. De meesten hebben toch zeker wel een paar uurtjes geslapen.

‘s Morgens werd er nog heerlijk ontbeten in de tent en daarna was het Jeugdkamp weer ten einde. Het was echt een super geslaagde editie. Vanaf deze plaats dank aan de organisatie en uiteraard en alle overige mensen die zijn of haar bijdrage hebben geleverd aan dit geweldige jeugdkamp.

Bekijk elders op de site nog meer foto’s van dit Jeugdkamp !!

29 mei:

S.K.N.W.K. 1 zal via de na-competitie moeten gaan proberen promotie af te dwingen

Nu de titelstrijd is beslist in de vierde klas B K.N.V.B. Zuid 1 kan S.K.N.W.K. zich gaan richten op de na-competitie. A.s. zaterdag worden de laatste regulieren competitiewedstrijden gespeeld. Daarna zal bekend zijn wie er zich allemaal hebben geplaatst voor de na-competitie.

De blauw/zwarten zijn in ieder geval de hoogst geplaatste periodekampioen van de vierde klas B. Zij spelen op dinsdag 14 juni a.s. hun eerste wedstrijd in de na-competitie. Dit betreft een thuiswedstrijd op sportpark Het Springer.

Hieronder staat de promotie en degradatieregeling van de K.N.V.B. van dit seizoen in ons district, Zuid 1.

promotie-degradatieregeling-2021-2022-senioren-zuid-1

30 mei:

Spannend potje vanavond tussen de ouders en spelertjes van S.K.N.W.K. JO9-1

Vanavond, maandag 30 mei 2022, speelden de spelertjes van S.K.N.W.K. JO9-1 tijdens de laatste training van dit seizoen een partijtje tegen de ouders. Op het trainingsveld op sportpark ‘Het Springer’ werd het een hele spannende pot voetbal.

Het werd uiteindelijk 7-7. JO9-1 kwam in eerste instantie met 3-0 voor, maar de ouders (en wat broertjes en zusjes) kwamen terug tot 3-3. Nog voor de rust was er toch de 4-3 voorsprong voor JO9-1.

Na rust werd het opnieuw gelijk, maar ook nu kwamen de spelertjes van JO9-1 weer op voorsprong. Toen vonden de ouders het wel genoeg. Ze maakten eerste de 5-5, maar liepen daarna zelfs uit naar 5-7. Met nog een paar minuten op de klok waren het de trainer Paul en Gerrit die de wedstrijd toch nog in evenwicht bracht en de eindstand op 7-7 bepaalde.

Zoals ze gewend zijn na de wedstrijd werden er uiteraard ook nog penalty’s genomen. Deze werden allemaal heel goed ingeschoten. Mooi was nog de ‘pingel’ voor Siem v/d Velde. Hij schoot namelijk onder zeer hoge druk zijn penalty achter papa Mark.

Bekijk elders op onze site meer foto’s van deze training.

31 mei:

S.K.N.W.K. 3 betaalt uiteindelijk toch de rekening

Een week geleden, dinsdag 24 mei 2022, begon voor S.K.N.W.K. 3 de laatste periode van het seizoen. Toen stond namelijk op ons eigen sportpark ‘Het Springer’ de laatste competitiewedstrijd tegen Colijnsplaatse Boys 3 gepland. Een wedstrijd die eerder dit seizoen meerdere keren werd uitgesteld. En dat was dan niet, omdat de Zeelandbrug was gesloten, maar ‘gewoon’ omdat tegenstander ‘Colijn’ 3 bang was voor een oorwassing tegen het inmiddels erg op stoom geraakte team. Omdat ze deze keer zoveel versterkingen hadden weten te charteren (Ron de Knikker benoemde de tegenstander in zijn wedstrijdverslag dan ook al Colijnsplaatse Boys 1/2/3) durfden ze vorige week dus uiteindelijk wel een keer naar Nieuwerkerk te komen.

Onze nummer 10 Bas van D

S.K.N.W.K. 3 had uiteraard ook weer voldoende spelers. Want naast de eigen spelers van het 3e is de aantrekkingskracht erg groot bij 3. Zodoende wil eigenlijk iedereen bij S.K.N.W.K. wel meedoen en hadden we uiteindelijk maar liefst 17 spelers. Ook was er weer behoorlijk wat publiek deze wedstrijd.

Keeper 1e helft (twee tegentreffers)

In de eerste helft keepte SC Zierikzee-keeper EvdW. Omdat hij inmiddels op zondag speelt en ze daar gewend zijn wedstrijden van 2 x 20 minuten te spelen, ging hij in de rust spontaan douchen…… Aandringen van diverse spelers om ook de 2e helft nog te keepen had geen zin. Hij had weer last van de vervelende schouder. En het moet gezegd, uiteindelijk kwam het nog goed ook. Want de 0-2 achterstand werd in de 2e helft goed gemaakt. Met ‘Jappie’ van JO19-1 als het groene monster, hielden we in de 2e helft wel gewoon netjes de nul.

Keeper 2e helft (de nul)

En omdat Dion de Jonge en Joerie van Dijke (die graag aansloten bij het 3e) wisten te scoren eindigde het duel uiteindelijk keurig in een 2-2 gelijkspel. Toch weer een puntje toegevoegd aan ons inmiddels prima puntenaantal. Uiteraard moest dit nog eventjes worden gevierd in de kantine, maar omdat dit een ‘doordeweekse’ dinsdag was niet te lang, want de meesten moesten de volgende dag gewoon werken. Al gingen een aantal jeugdigen toch nog eventjes wat langer door met pilsen !!

Conference League finale kijken

Op woensdagavond kwam een groot deel van de 3e selectie weer bijeen. Deze keer niet op het veld, maar in de kantine. En dat komt goed uit, want dat is toch echt de plaatst waar ‘we’ op ons best zijn (al kunnen we ook wel overweg met een witte feesttent (maar dat komt later)) 😉 Hier wordt namelijk altijd de 3e helft gespeeld. Onze Dirthalf. We waren hier om de finale van de Conference League te aanschouwen. Een beetje de kelderklasse van het Europese voetbal, dus hier konden we ons goed mee vergelijken, immers spelen wij in de kelderklasse van Zuid 1, de reserve 5e klas. Onder het genot van een paar potjes bier en overheerlijke snacks was ook deze avond zo voorbij. Iedereen snel naar huis, want de dag erop moesten we weer aan de bak…….. Overigens bleek Marijn echt heel goed kijk op de zaak te hebben, want met nog enkele anderen (die zoals hij zelf zei steeds hetzelfde invullen als hij) won hij de poule bij dit duel.

Dreamteam

Donderdag 26 mei 2021, Hemelvaartsdag, is bij S.K.N.W.K. traditioneel het toneel voor het eigen Onderling Toernooi, inmiddels het Dokter v/d Zande Toernooi geheten. Afgelopen donderdag al weer de 41e editie.

Uiteraard ook voorafgaand weer de selectie op de socials van S.K.N.W.K. 3

Tussendoor was er tijd genoeg om uit te rusten

Er moesten eerst drie wedstrijdjes worden gespeeld. En uiteindelijk ook nog de finale. En geloof het of niet, in de 80 minuten die werden gespeeld, werd er niet gescoord door het 3e 🙂

Was op de bal

Gelukkig is de organisatie van dit toernooi ook deelgenoot van het 3e en zorgde hij er persoonlijk voor dat er na afloop nog wat pingels konden worden genomen. Zodoende een keurige 4e plaats (in een deelnemersveld van 8). En na dit sportieve gedeelte, ging het 3e pas echt los. Hier komt die witte feesttent in het verslag.

Ron de K

We kunnen zeker concluderen dat ze KAMPIOEN zijn geworden van de after-party tijdens dit toernooi. Na afloop van het toernooi gelijk even een versnapering. Daarna lekker eten van de bbq en uiteindelijk nog een geweldig feestje met DJ Timski. Inmiddels was onze soldaat gesneuveld, want die was bij het juichen verkeerd terecht gekomen en had zijn enkeltje verniel(s)d.

Niels en Ries

Feest in de tent

En omdat de heren van het 3e zo verstandig waren geweest om het ingenomen bier (en ook nog één bakje koffie) op een bonnetje te laten schrijven, kwam de kater deze keer niet ‘s ochtends vroeg pas, maar aan het eind van de avond al. Ja, vroeg of laat betaal je uiteindelijk toch gewoon de rekening 😉

Het bonnetje (vraag is nog steeds wie er aan de koffie of thee heeft gezeten + 2 x 1,75 is echt geen 5,25 😉 )

Gelukkig hebben we Quinten in ons team en als je kunt rekenen, reken dan niet op hem 😉 Hij heeft keurig netjes de sommetjes gemaakt en uiteindelijk was de volgende dag ook deze schade gerepareerd. Hier en daar moesten nog wel wat tikkies worden uitgedeeld, maar daarna was iedereen echt wakker.

Hunted S.K.N.W.K.-editie

Goed bezig mannen !!

Vrijdagavond was nog het jeugdkamp. De jeugd van het 3e was ook uitgenodigd. Sommigen hadden het niet helemaal goed begrepen en hadden zelfs hun slaapzak meegenomen om te blijven slapen. Maar dit was toch echt voor JO13-1 en JO11-1JM. Die van het 3e mochten helpen bij het geweldige spel Hunted S.K.N.W.K.-editie. De jeugd, maar zeker ook de vrijwilligers van S.K.N.W.K. 3, hebben genoten.

Jeugdkamp S.K.N.W.K. (met WF als leider)

De zaterdag kon er eerst lekker worden uitgeslapen, maar ‘s middags moesten ze weer aan de bak. Want nu moesten we ons 1e helft naar de overwinning helpen schreeuwen tegen S.P.S. Immers bij winst van S.K.N.W.K. 1 en punt(en)verlies van Kruiningen konden ze nog steeds kampioen worden. Ondanks alle tips en aanmoedigingen van het 3e mocht het helaas niet baten.

Langs de lijn bij S.K.N.W.K. 1

Hiermee kwam er een einde aan een slopende week S.K.N.W.K. (3). De komende weken zal er nog wat worden getraind. Zowel op het veld als in de tent. Donderdag nog keertje partijtje en uiteraard nog een drankje in de kantine. Zaterdag volgt het Eindfeest met diverse activiteiten en een hapje en een drankje. Volgende week vrijdag nog het Mini Bedrijven Toernooi bij S.K.N.W.K. waarbij ook weer heel wat S.K.N.W.K. 3-ers hun kwaliteiten zullen etaleren (zowel op als naast het veld).

De eerste nieuwe aanwinst voor het aankomende seizoen (hij is overigens met de kinderwagen gekomen (deze staat links op de foto)) 😉

En dan op naar het nieuwe seizoen. Inmiddels heeft KS zijn contract ondertekend en is hij officieel lid van het 3e. De transfertermijn loopt tot 15 juni a.s. We zijn erg benieuwd wat voor nieuwe aanwas we er nog bij zullen gaan krijgen…

Het programma voor aankomende zaterdag

R. London