Jaaroverzicht 2022 van www.sknwk.nl (maart)

Nu het jaar 2022 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2022 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag maart.

Maart:

1 maart:

Ook alle vrijwilligers S.K.N.W.K. krijgen uiteraard een compliment !!

Elk jaar op 1 maart is het Nationale Complimentendag. De dag om iemand een complimentje te geven. Vanaf deze plaats willen we alle vrijwilligers van S.K.N.W.K. dus een complimentje geven !! Zonder jullie zouden wij als club niet kunnen bestaan !!

Meer info op www.nationalecomplimentendag.nl

6 maart:

Gisteren hadden we voor de allerlaatste keer een winnaar van een Kantinekaart

Sinds 2006 is bij S.K.N.W.K. de zogenaamde kantinekaart in het leven geroepen. Deze zijn toen geïntroduceerd om het drinken op ‘de pof’ (opschrijven op de boek) af te kunnen schaffen. Mensen kochten zo’n kaart en konden dan laten afstrepen als ze iets kochten. En uiteraard kon er ook contact worden betaald.

Echter kan er inmiddels al weer behoorlijke tijd worden gepind in de kantine. Daarom is begin van dit seizoen besloten te verkoop van nieuwe kaarten te stoppen. Uiteraard konden reeds aangeschafte kaarten nog wel worden benut.

De volle kaarten konden uiterlijk gisteren, zaterdag 5 maart 2022, nog worden ingeleverd. Zoals gebruikelijk was met deze kaarten werd er uit alle volle kaarten nog een kaart getrokken. De winnaar ervan won dan een nieuwe kaart (t.w.v. € 35,-). Dit is dus gisteren voor de allerlaatste keer gedaan. Winnaar werd Oliver Wind. Oliver ook vanaf deze plaats nogmaals gefeliciteerd.

Overigens was er gisteren na afloop van de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. 1 tegen S.P.S. 1 een verloting. Ook dit werd een groot succes. Er werden vele lootjes verkocht en er waren behoorlijk wat prijzen. De hoofdprijs was een waardebon t.w.v. € 25,-. Deze werd gewonnen door Piet Hillebrand. Gefeliciteerd PH met je prijs (en ook alle andere prijswinnaars uiteraard van harte gefeliciteerd). En ook dankwoordje voor de organisatie van de verloting.

6 maart:

S.K.N.W.K. 1 kende gisteren twee debutanten bij competitiewedstrijd tegen S.P.S. 1

S.K.N.W.K. 1 speelde gisteren de competitiewedstrijd tegen S.P.S. 1. Na een gezapige eerste helft wisten de blauw/zwarten in de tweede helft het verschil alsnog duidelijk te maken. Uiteindelijk werd het 3-0 voor de thuisploeg van trainer/coach Johnny van Dijke.

De zeer jeugdige reservebank gisteren bij S.K.N.W.K. 1 (en Robert Padmos 😉 )

In de basis elf weinig verrassende namen (al miste o.a. wel clubtopscorers Jarno van Nieuwenhuize die op wintersportvakantie was). Echter op de bank wel wat andere mensen dan gebruikelijk. Naast good-old Robert Padmos, tegenwoordig speler van S.K.N.W.K. 2 (hij viel nog in en wist zelfs nog de 3-0 te scoren) waren het vooral spelers van JO19-1. Zo zaten Thomas Folmer, Bela de Bloeme, Abdulai Jalloh, Jan-Kees Giljam en Ids Flikweert (allen spelers van JO19-1) als wissel bij dit duel. Overigens zat ook reservekeeper Ryan Boogert (normaal gesproken keeper bij S.K.N.W.K. 2) nog op de bank.

Thomas Folmer

In de tweede helft viel Thomas Folmer in. Voor hem is dat inmiddels wel vaker voor gevallen en dus niets nieuws meer. Echter aan het eind van de wedstrijd waren er nog echt twee heuse debutanten. Eerst mocht Jan-Kees Giljam zijn eerste speelminuten gaan maken bij S.K.N.W.K. 1 Hij deed dit naar behoren.

Jan-Kees Giljam

Uiteindelijk mocht ook Ids Flikweert nog zijn opwachting maken. Hij zal iets minder goed terugkijken op zijn debuut, want na een sliding in de 16 van de tegenpartij raakte hij een tegenstander dusdanig dat hij met rood het speelveld ook weer snel mocht verlaten. Laten we hopen dat dit een wijze les voor hem is…….

Ids Flikweert staat klaar voor zijn invalbeurt

6 maart:

Blauw/zwarte groeten: Jari, Koen, Remco en Tim vanuit Trolhättan, Oslo, Kopenhagen en Hamburg

De redactie van deze website heeft weer een foto mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

Eerder deed eerste selectie speler Jari Goudswaard ons de blauw/zwarten groeten vanuit Björkliden (Zweeds Lapland). Hij verblijft een aantal maanden in dat land vanwege zijn studie. Vorige week brachten teamgenoten Koen Kraaijenbrink, Remco v/d Berge en Tim v/d Cingel een bezoekje aan Jari. Ze kwamen o.a. terecht in Trolhättan (Zweden), Oslo (Noorwegen), Kopenhagen (Denemarken) en Hamburg (Duitsland). Uiteraard hadden ze de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten.

Het lijkt ons als redaktie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

8 maart:

Keeperstrainer Jos Wesdorp heeft nieuwe contract ondertekend

Eerder dit seizoen konden we al melden dat onze keeperstrainer, Jos Wesdorp, ook volgend seizoen actief zal zijn op ‘Het Springer’ en onze seniorenkeepers en oudste jeugdkeepers zal trainen. Inmiddels is dit ook officieel, want vanavond is het nieuwe contract ondertekend door Jos en onze voorzitter Robbert v/d Zande en penningmeester Robin Kosten.

Jos, gefeliciteerd met je contractverlenging en we wensen je uiteraard eerst dit seizoen nog, maar ook volgend seizoen weer heel veel succes en plezier toe !!

9 maart:

Blauw/zwarte groeten: Familie v/d Wel vanuit Gerlos

Familie v/d Wel (Léon en Marian en Jur en Mats) doen iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Gerlos. Léon vond in Cin Cin Gerlos twee dames wel bereidt om eventjes te poseren met de S.K.N.W.K.-sjaal (wie wil dat nou niet 😉 ). En ze kwamen ook nog een bekende tegen, namelijk Bob Brouwer.

11 maart:

Eerste keer VrijMiVo na de winterstop vooral bezocht door veel niet leden !!

Met ingang van vrijdag 1 oktober 2021 zijn we bij S.K.N.W.K. weer gestart met één keer in de twee weken een extra voetbalmogelijkheid voor onze jeugd t/m 14 jaar, maar ook voor niet leden !! Vandaag, vrijdag 11 maart 2022, was al weer de 5e editie van dit seizoen. Dit was de eerste van een serie na de winterstop. Gelukkig waren de weersgoden ons goed gezind, want dat was voor de winterstop een paar keer niet het geval.

Uiteindelijk waren er toch weer 20 kinderen lekker een uurtje aan het voetballen op ‘Het Springer’. En leuk om te zien dat er jongens én meiden zijn, maar ook dat er (zeker vandaag) heel veel niet-leden de weg naar ‘Het Springer’ weten te vinden !! Hopelijk smaakt dit naar meer en zullen ze ooit een keer aansluiten bij een van onze jeugdteams !!

Dit zal vanaf nu weer om de twee weken zijn. Hieronder de data van de komende edities:

• Vrijdag 11 maart 2022
  • Vrijdag 25 maart 2022
  • Vrijdag 8 april 2022
  • Vrijdag 22 april 2022
  • Vrijdag 7 mei 2022
  • Vrijdag 21 mei 2022
  • Vrijdag 3 juni 2022

In het Fotoboek elders op deze site staan nog meer foto’s van deze vijfde editie.

11 maart:

Algemene Ledenvergadering opnieuw matig bezocht

Vanavond, vrijdag 11 maart 2022, werd in de kantine weer de jaarlijkse ledenvergadering van S.K.N.W.K. gehouden. Iets na 19:30 uur werd de vergadering geopend door voorzitter Robbert v/d Zande. Een uurtje later was de sluiting van de vergadering en konden de aanwezigen nog wat napraten aan de bar.

De opkomst was deze keer maar zeer matig. Slechts 14 (!!) leden hadden de weg naar de kantine weten te vinden. Dit aangevuld met de 6 aanwezige bestuursleden geeft een totaal van 20 aanwezige leden. Een enkeling had nog de moeite genomen zich netjes af te melden bij het bestuur.

Het werd ondanks de minimale opkomst een nuttige vergadering waarin diverse zaken zijn besproken. O.a. het nieuwe kunstgrasveld werd besproken. Voorzitter Robbert v/d Zande en wedstrijdsecretaris Wilco de Valk waren aftredend en herkiesbaar. Zij werden unaniem en onder luid applaus herkozen in het bestuur.

Na nog een korte rondvraag werd de ALV gesloten en kon er uiteraard nog een drankje worden genuttigd. Dank aan een ieder die wel de moeite had genomen naar de kantine te komen en uiteraard ook aan het S.K.N.W.K.-bestuur.

13 maart:

Mark Bleiji scoort 2x namens S.K.N.W.K. 1, ploeggenoot David v/d Broek inmiddels op 6 treffers

Gisteren, zaterdag 12 maart 2022, werd er opnieuw gevoetbald. Eigenlijk zouden zowel S.K.N.W.K. 1, 2 als 3 in aktie komen, maar eerder deze week werd het duel van het 2e opnieuw op verzoek van de tegenstander, deze keer Colijnsplaatse Boys 2. Zodoende alleen wedstrijden voor het 1e en het 3e. Voor S.K.N.W.K. 1 een thuisduel op ‘Het Springer’, S.K.N.W.K. 3 mocht in Oosterland de degens kruisen met Duiveland 3.

David v/d Broek scoort hier de 1-0

S.K.N.W.K. 1 kwam voor de rust op 1-0 uit een treffer van David v/d Broek. Voor de speler die dit seizoen is overgekomen vanuit JO19-1 toch al weer zijn 6e competitiedoelpunt namens het 1e. In de tweede helft was het ‘de grote Mark Bleiji show’ 😉 Hij scoorde eerst de 2-0 en zorgde later persoonlijk ook voor de 3-0. Voor Mark waren dit zijn eerste competitietreffers dit seizoen.

Mark Bleiji schiet hier de 3-0 binnen

Het feestje van S.K.N.W.K. 1 was voorafgegaand door de winstpartij van S.K.N.W.K. 3. Zij versloegen in het hol van de leeuw Duiveland 3 met 0-1 door een schitterende treffer van Dirk-Jan Hoek na een assist van Nick Bouwman. Voor Dirk-Jan is dit zijn 4e doelpunt dit seizoen namens S.K.N.W.K. 3.

Dirk-Jan Hoek (midden) op de foto’s met wat fans 😉

Club topscorer Jarno van Nieuwenhuize blijft koploper met 18 competitietreffers. Remco v/d Berge op de 2e plaats op de topscorerslijst bij de seniorenteams met 7 doelpunten. David v/d Broek (eveneens S.K.N.W.K. 1) sluit de top 3 met 6 doelpunten.

A.s. zaterdag, 12 maart 2022, hopen we er op dat dan weer eens een keer alle drie onze seniorenteams in actie kunnen komen. S.K.N.W.K. 1 en 2 spelen een uitwedstrijd (het 1e de topper tegen Kruiningen 1). Het 3e is gastheer op sportpark ‘Het Springer’ van ‘s Heer Arendskerke 5.

De topscorerlijst ziet er na gisteren als volgt uit:Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2021-2022/

S.K.N.W.K. 3 stunt tegen koploper Duiveland 3

Voor S.K.N.W.K. 3 zit het dit seizoen in de kleine momenten 😉 Met slechts 7 punten uit 11 wedstrijden is het nog niet echt om over naar huis te schrijven dit seizoen. Vorige week een ongelukkige nederlaag tegen ‘concurrent’ (om de rode lantaarn) FC De Westhoek ’20 4 (1-0 eindstand). En dan nu op bezoek bij de trotse koploper Duiveland 3 in Oosterland. Deze week werden de koppen weer geteld. Hier en daar nog wat afmeldingen i.v.m. Code95, Covid, uitslapen e.d., maar zoals eigenlijk het gehele seizoen al het geval is weer manschappen voldoende.

Niet Jonathan zijn auto

Uiteraard werden vrijdag alle scenario’s al weer doorgenomen. Dit keer onder het genot van een sapje na afloop van de ALV in de kantine. Een overmoedige speler die tegen een medespeler zegt dat hij ‘kaal’ gaat als de ander zou scoren. Kan makkelijk, want die scoort toch (bijna) nooit……..

Wedstrijdselectie

Dan de wedstrijddag zelf. Een enkeling fluit nog eventjes een jeugdwedstrijdje. En dan sportief als ze zijn deze keer niet met de auto, maar met de fiets. ‘Jona’ (gehuurd van S.K.N.W.K. 2) gaat wel met de auto en zal de tassen meenemen. Dus worden de tassen bij ‘zijn’ auto gezet. Als hij even later bij zijn auto komt en op de afstandsbediening drukt, gaat zijn auto helaas niet open. Dan nog maar een paar keer drukken. Weer niks. Gelukkig is er 25 meter verderop wel een auto die steeds open en dicht gaat dus neemt hij die auto maar mee 🙂

Op de fiets i.v.m. kannenbier (op de achtergrond Ries nog met haar)

De fietsers zijn al onderweg als de overigen met 26 auto’s richting Oosterland vertrekken. Dat kan makkelijk, want zo’n klein stukje kost toch bijna geen brandstof. Aangekomen op het Oostersportpark worden wel al gelijk getest 😉 Immers normaalgesproken hebben we een tactische bespreking en voorbereiding van zo’n 45 minuten, maar nu kunnen we pas zo’n 20 minuten voor aanvang van de wedstrijd naar binnen. Snel iedereen in de kleding hijsen en op naar veld twee. Een schitterende toendra……. Dat wordt nog lastig om ons verfijnde spel ten toon te stellen aan ons publiek (Niels en Mark van Bas).

1 minuut stilte

Na een minuut stilte i.v.m. het overlijden van sportjournalist en oud-voorzitter van s.v. Duiveland, Joop v/d Laan, gaan we kijken wat er te halen valt op Duiveland. De eerste beste aanval is gelijk raak. En hoe. Een prima assist van Nick B (toen nog in bezit van de Aap van de Week Trofee) op DJ H en laatst genoemde schiet de bal schitterend binnen. Wel jammer dat Ries dit niet heeft gezien, want deze treffer betekende voor hem ‘s middags wel een gratis ‘knipbeurt’ op ‘Het Springer’.

Jelle Verhoek met een sublieme pass

En na deze treffer konden we consolideren. We waren heer en meester. Balletje ging lekker rond en ons rode monster op doel werd weinig tot niet getest. Zodoende met een voorsprong de rust in. Dat was geloof ik al van de vorige eeuw dat dat nog eens was gelukt.

Dé redding van de middag

De tegenstander had in de rust nog wat verse krachten opgetrommeld (in de 2e helft probeerden ze het zelfs nog met een wissel van de scheidsrechter 😉 ). Ook wij wisselden vrolijk door, want ook JO17-1 talenten Jesse, Wesley en Lars wilden hun kunsten nog vertonen.

Jesse van D

We kregen aardig wat kansen, maar helaas geen treffers meer weten te scoren. De thuisploeg dacht uit een pingel nog wel eventjes gelijk te maken, maar dan hadden ze zich toch echt vergist in onze keeper. Elegant dook hij de ietwat nonchalante bal uit de hoek en hield zijn ploeg dus op voorsprong. Niet veel later kwam een bal via de paal terug het veld in, maar ook de rebound was een prooi voor de vervanger van Erwin/Eddy. Met een katachtige sprong dook hij op de bal 🙂

Onze sluitpost hield de nul (en heeft spijt van dat bier 😉 )

Ries werd nog eventjes boos, omdat de tegenstander dacht dat hij Lingo aan het spelen was (groennnnnnnnnn, groennnnnn), maar leider/assistent Gerwin was snel ter plaatse om het brandje te blussen. Niet veel later, moest hij nog een keer handelend optreden toen een ‘Kraoi’ in buitenspelpositie alsnog dacht de 1-1 te maken. Maar na overleg tussen de ingevallen scheids en Gerwin werd de treffer terecht geannuleerd.

Ries en Gerwin bespreken het nieuwe Lingo-woord

Na het laatste fluitsignaal grote vreugde bij blauw/zwart (of dat was vanwege de winst, of gewoon vanwege het feit dat de wedstrijd was afgelopen, geen idee). Snel naar de kleedkamer om te douchen. Uiteraard nog voor een kiekje en wat kannen bier. Hierna terug naar Nieuwerkerk, want daar moest het sluitstuk nog komen 🙂

Wat een team (volgens mij is Jelle best blij 😉 )

De mannen van het 1e maakte het feestje compleet door de derby tegen Brouwershaven 1 te winnen met 3-0.

Ries werd in de rust eventjes voorzien van dezelfde coupe als Bas. En na afloop van de wedstrijd van het 1e werd deze winst nog eventjes gevierd in de kantine met een hapje en een drankje.

Op uitnodiging van één van de twee supporters gisteren werden we ook nog getrakteerd op een sportmaaltijd ietwat later op de avond.

Vier spelers en een toeschouwer

Al met al een prima dagje voor S.K.N.W.K. Dri3 🙂

De stand na de wedstrijd van gisteren

Bekijk elders op de site in Het Fotoboek nog meer foto’s.

Blauw/zwarte groeten: Kevin Schiettekatte vanuit Peru

Kevin Schiettekatte doet iedereen vanuit Peru de blauw/zwarte groeten. Ze hebben Machu Picchu bezocht en Mount Waynapicchu beklommen.

14 maart:

SD Sport: Clubleven – Gekostumeerd voetbal bij S.K.N.W.K.

Bron: http://www.sdsport.nl/

Kwartaalmagazine SD SPORT

Hoe geven mensen invulling aan een sportief en actief leven? Hoe worden we vitaal ouder? Hoe gezond is ons werk? Het nieuwe eilandelijk magazine SD SPORT schrijft erover.

Er zijn legio beweegactiviteiten op Schouwen-Duiveland, al dan niet in clubverband. SD SPORT brengt het in beeld, samen met de prachtige sportfaciliteiten en unieke natuurlijke omgeving.

SD SPORT besteedt aandacht aan de sociaal-maatschappelijke waarde van sport. Sport brengt mensen samen. SD SPORT informeert en inspireert, en wil zo een actief en sportief leven stimuleren. Dat is goed voor individu én maatschappij.

In de voorjaarseditie van 2022 (editie nummer 15) is er aandacht voor het Gekostumeerd voetbal dat onlangs bij S.K.N.W.K. werd georganiseerd.

Clubleven – Gekostumeerdvoetbal bij SKNWK

Nee, het carnavalsvirus waait niet bepaald rond op Schouwen-Duiveland. Toch greep voetbalvereniging SKNWK uit Nieuwerkerk dit feest aan voor een leuk evenement: gekostumeerd voetbal.

Twintig spelers van het 1e, 2e, 3e en JO19 speelden een onderlinge wedstrijd, terwijl er op het veld – hoe kan het ook anders – diverse carnavalskrakers te horen waren. Na afloop wachtte in de kantine snert en uiensoep.

Martijn Neele: “Later op de middag was er ook nog een pokertoernooitje. Al met al was het een zeer geslaagde dag met veel lol. Dat er zoveel mensen waren, langs of op het veld en later in de kantine, laat zien dat de mensen zin hebben in dit soort feestjes. En gelukkig mag dit nu weer.“

Foto: Saskia Folmer

Hierbij nog de link naar het interview https://magazine.sdsport.nl/15_2022/clubleven#

16 maart:

Eilandelijke clubs halen mooi bedrag op

Bron: www.zsc62.nl

Afgelopen zaterdag was er een actie vanuit alle eilandelijke voetbalclubs op schouwen-Duiveland, dmv verschillende acties is er een mooi bedrag opgehaald wat gedoneerd word aan stichting kantje la vantje. We mogen dan ook met trots zeggen dat we inmiddels €3000 euro opgehaald hebben, grote klasse en dank aan de deelnemende verenigingen.

deelnemende clubs : Dzc’09, Mzc’11, Duiveland, Bruse Boys, Fc de Westhoek, Wik’57, Sknwk, Zsc’62. (Brouwershaven deed al twee acties)

18 maart:

S.K.N.W.K. JO17-1 brengt bezoekje aan ploeggenoot Rik van den Hoek

Donderdagavond 17 maart zijn wij met ons JO17-team bij Rik van den Hoek thuis op bezoek geweest in Dreischor. Het was voor Rik een grote verrassing om ons onverwacht te zien. We wilden hem graag een hart onder de riem te steken. Samen hebben we er een gezellige avond van gemaakt. Onze coach Daan van de Cingel heeft namens het team en SKNWK een stapel kaarten en twee gesigneerde voetballen overhandigd. Rik was erg blij met de cadeaus en het bezoek.

Het is nu een jaar geleden dat Rik hoorde dat hij acute lymfatische leukemie heeft. Hij is sindsdien onder behandeling in het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie in Utrecht en volgt een intensief chemotraject. Gelukkig gaat het nu naar omstandigheden redelijk goed met Rik en de artsen zijn tevreden over hoe hij tot nu toe reageert op de chemotherapie en andere behandelingen. Het is nog een lang ziekenhuistraject tot waarschijnlijk mei 2023, maar Rik blijft positief. En hij wil graag, als hij zich goed voelt, weer eens naar een training of wedstrijd komen kijken.

Rik, je bent een kanjer en een vechter, respect voor jouw doorzettingsvermogen!

Beterschap en we zien je graag weer samen met ons op het veld een balletje trappen.

Groeten van S.K.N.W.K. JO17-1

19 maart:

Bas van Dijke, Koen Kraaijenbrink en Wilco de Valk bezorgen S.K.N.W.K. 2 1-3 overwinning

Vandaag, zaterdag 19 maart 2022, werd er opnieuw gevoetbald. Eigenlijk zouden zowel S.K.N.W.K. 1, 2 als 3 in aktie komen, maar eerder deze week werd het duel van het 3e opnieuw op verzoek van de tegenstander, ‘s Heer Arendskerke 5, verzet naar donderdag 14 april a.s. Zodoende alleen wedstrijden voor het 1e en het 2e. Voor S.K.N.W.K. 1 was dit de topper tegen Kruiningen 1, het tweede mocht in Hoedekenskerke op bezoek bij H.K.W. ’21 2.

Helaas kon S.K.N.W.K. 1 de goede serie overwinningen van de afgelopen weken geen vervolg geven. Ook thuisploeg Kruiningen 1 verdiende eigenlijk niet echt de overwinning, maar zij waren de enige ploeg (5 minuten voor de rust) die wist te scoren. Eindstand 1-0.

S.K.N.W.K. 2 had nog wat recht te zetten tegen H.K.W. ’21 2. Immers de thuiswedstrijd (op 29 januari jl.) op sportpark ‘Het Springer’ werd kansloos met 0-4 verloren. Overigens had dat er misschien ook wel mee te maken dat een groot deel van de ploeg waar ze toen tegen speelden nu aan het warmlopen was als H.K.W. ’21 1 😉 Nu waren de rollen omgedraaid, want na een prima eerste helft stonden de blauw/zwarten op een 0-2 voorsprong. In het 2e deel scoorden beide teams nog 1x en zodoende is de zeer terechte 1-3 overwinning voor S.K.N.W.K. 2 verklaard. De doelpunten werden gescoord door Wilco de Valk, Bas van Dijke en Koen Kraaijenbrink. Voor Wilco al weer zijn 5e van het seizoen. Bas heeft er nu 5 gescoord namens S.K.N.W.K. 2 en 3. En Koen Kraaijenbrink scoorde vanmiddag zijn 6e van het seizoen.

Club topscorer Jarno van Nieuwenhuize blijft koploper met 18 competitietreffers. Ploeggenoot Remco v/d Berge staat op de 2e plaats met 7 doelpunten. Ploeggenoot David v/d Broek sluit de top 3 met 6 doelpunten. Echter moet hij deze 3e plaats nu delen met Koen Kraaijenbrink. De andere twee doelpuntenmakers Bas van Dijke en Wilco de Valk scoorden beiden 5x en staan op een gedeelde 5e plaats.

A.s. zaterdag, 26 maart 2022, hopen we er op dat dan weer eens een keer alle drie onze seniorenteams in actie kunnen komen. S.K.N.W.K. 1 en 2 spelen een thuiswedstrijd tegen respectievelijk FC De Westhoek ’20 1 en Goes 2. Het 3e mag naar Wolfaartsdijk 3.

20 maart:

Strijdlustig S.K.N.W.K. 1 moet toch hoofd buigen voor koploper Kruiningen 1, 1-0

Vandaag met de bus naar Kruiningen voor de topper in de vierde klasse B. Immers Kruiningen 1 is de koploper en S.K.N.W.K. 1 staat op de 2e plaats van de ranglijst.  Vanaf het begin was het duidelijk dat beide ploegen zowat dezelfde tactiek ten uitvoer wilde brengen, Namelijk heel voorzichtig en wachten op dat ene kansje.

Er gebeurde eigenlijk helemaal niks tot 8 minuten voor rust na balverlies op het Nieuwerkerkse middenveld fataal werd. De spits van Kruiningen kon in alle vrijheid  aannemen en met links schoot hij de bal keurig in de kruising, 1-0.  Even later nog een kans voor diezelfde spits maar S.K.N.W.K.-goallie Daan v/d Cingel redde uitstekend. Ruststand 1-0.

In de tweede helft veranderde er aanvankelijk weinig en hield Kruiningen S.K.N.W.K. ver van het doel. Maar stilaan gingen de blauw/zwarten wat beter spelen en werd de thuisploeg terug gedrongen. Aanvankelijk leidde dat nog niet tot kansen, maar een kwartier voor tijd was de Nieuwerkerkse ploeg tot drie keer toe dicht bij een doelpunt.

Twee keer kreeg spits David v/d Broek de kans om te scoren. Eerst schoot hij vanuit een moeilijke hoek hoog voorlangs en de tweede kans was de grootste kans, maar alleen voor het doel schoot hij over. Twee minuten later kreeg S.K.N.W.K. een vrije trap via Dominique Prins. Zijn van richting veranderde inzet werd op fantastische wijze door de doelman uit de hoek getikt.

Vlak voor tijd leek Kruiningen de wedstrijd in het slot te gooien, maar invaller Karl Hanse redde prima op de doellijn. Even later floot de goed leidende scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd en hadden de blauw/zwarten misschien wel een punt verdiend tegen het stug en met lange ballen spelende Kruiningen.

Helaas moest jongeling Tim v/d Cingel (na een grove charge) geblesseerd uitvallen met een enkelblessure en laten we hopen dat het meevalt zodat hij weer snel kan aansluiten. Helaas een nederlaag en dus loopt Kruiningen verder uit op de ranglijst.

A.s. zaterdag, 26 maart 2022, wacht FC De Westhoek’20 op sportpark Het Springer. Een mooie kans om dan het een en ander recht te zetten. Maar we zijn gewaarschuwd. Immers dit weekend verloor FC De Westhoek met maar liefst 0-4 tegen W.I.K. ’57 1. En de heenwedstrijd tegen ‘De Westhoek’ was met 0-5 een prooi voor de blauw/zwarten. Dus we mogen aannemen dat ook zij scherp zullen zijn.

20 maart:

S.K.N.W.K. JO19-1 neemt tijdens Paasweekend deel aan Hasselt Cup 2022

S.K.N.W.K. JO19-1 zal tijdens Paasweekend meedoen aan een Internationaal Voetbaltoernooi, de Hasselt Cup 2022. Dit wordt georganiseerd van 15 t/m 18 april 2022 te Hasselt in België. JO19-1 zal tijdens het toernooi slapen in een oud klooster te Hasselt. Er doen aan dit toernooi ploegen mee uit België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Zwitserland.

Meer informatie staat op: https://www.euro-sportring.com/nl/hasselt-cup

We wensen JO19-1 uiteraard vanaf deze plaats alvast heel veel succes, maar vooral heel veel plezier toe tijdens deze geweldige ervaring !!

23 maart:

Vanavond is 2e cursusavond van Cursus Verenigingsscheidsrechter gehouden bij S.K.N.W.K.

Tijdens een voetbaloverleg bij ASV Brouwershaven op 8 november jl. is met de aanwezige verenigingen van ons eiland afgesproken een cursus verenigingsscheidsrechters op te starten bij S.K.N.W.K. in Nieuwerkerk.

Het betreft het volgende:

Cursus verenigingsscheidsrechter

Vanavond, woensdag 23 maart 2022, was de 2e cursusavond op ons eigen Sportpark Het Springer.

Cursusdata:

Les 1: 16 februari 2022

Les 2: 23 maart 2022

Les 3: 20 april 2022

Les 4: 15 juni 2022

De aanvangstijd is 19:00 uur en de avond zal rond 22:00 uur eindigen. Deze data zijn onder voorbehoud en kunnen eventueel worden gewijzigd.

Meer informatie is te vinden via https://www.knvb.nl/assist-scheidsrechters/opleidingen/verenigingsscheidsrechter

Heb je vragen/opmerkingen stuur dan een mailtje naar Walter van Kan van onze Scheidsrechterscommissie: E-mailadres is scheidsrechter@sknwk.nl

24 maart:

Bosjes aan lange zijde langs 2e veld sportpark Het Springer zijn verwijderd

Omdat het de bedoeling is dat we met ingang van het nieuwe seizoen, 2022-2023, gebruik kunnen gaan maken van het nieuw aan te leggen kunstgrasveld (komt op de plaats van het 2e veld op sportpark Het Springer) worden er al afspraken gemaakt en ook al wat werkzaamheden verricht.

In overleg met de Gemeente Schouwen-Duiveland is er afgesproken dat wij als club ook wat zelfwerkzaamheden zullen verrichten m.b.t. het kunstgrasveld. Daarom hebben wij vandaag aan de lange zijde van het 2e veld alle bosjes weggehaald.

Namens de club willen we https://www.kooijman-service.nl/ hartelijk danken voor de hulp vandaag !!

Nog een nieuw reclamebord langs hoofdveld sportpark ‘Het Springer’

rhdr

Er is weer een nieuw reclamebord geplaatst langs het hoofdveld op sportpark “Het Springer”. Deze keer van Vencera uit Nieuwerkerk. Namens S.K.N.W.K. willen we deze sponsor hartelijk danken voor de toegezegde steun aan de blauw/zwarten.

Voor meer informatie over deze sponsor klik op https://www.vencerasports.com/

25 maart:

En nog een nieuw reclamebord langs hoofdveld sportpark ‘Het Springer’ geplaatst

qrf

Er is weer een nieuw reclamebord geplaatst langs het hoofdveld op sportpark “Het Springer”. Deze keer van Tegelzetter W. de Valk uit Oosterland. Namens S.K.N.W.K. willen we deze sponsor hartelijk danken voor de toegezegde steun aan de blauw/zwarten.

Voor meer informatie over deze sponsor klik op https://www.facebook.com/Tegelzetter-W-de-Valk-394811543950091/

25 maart:

Lekker voetballen, lachende gezichten en een ijsje tijdens de 6e VrijMiVo van dit seizoen

Vandaag, vrijdag 25 maart 2022, werd op sportpark ‘Het Springer’ de 6e editie van VrijMiVo gehouden dit seizoen. VrijMiVo, Vrijdag Middag Voetbal. Dat betekent één keer in de twee weken een extra voetbalmogelijkheid voor onze jeugd t/m 14 jaar, maar ook voor niet leden om een potje te komen voetballen bij S.K.N.W.K. !! Opnieuw waren de weersgoden ons goed gezind. Het was echt prachtige weer.

Rond 16:00 uur verzamelde iedereen op veld 2 op sportpark ‘Het Springer’ (wat zal dat volgend seizoen een weelde zijn als dit een kunsgrasveld is). Vanwege de leeftijdsverschillen werd de groep in tweeën gesplitst en werd er op 2 velden partijtjes gespeeld.

Uiteindelijk waren er 28 kinderen lekker een uurtje aan het voetballen op ‘Het Springer’. En leuk om te zien dat er jongens én meiden zijn, maar ook dat er (zeker vandaag) heel veel niet-leden de weg naar ‘Het Springer’ weten te vinden !!

Tussendoor was er voor iedereen ook nog een ijsje. Dat verdienden ze zeker en smaakte erg lekker bij een ieder.

De komende maanden zullen trainers Gerrit van Loon en Martijn Neele hier nog mee door gaan. Hieronder de data van de komende edities:

• Vrijdag 11 maart 2022
  • Vrijdag 25 maart 2022
  • Vrijdag 8 april 2022
  • Vrijdag 22 april 2022
  • Vrijdag 7 mei 2022
  • Vrijdag 21 mei 2022
  • Vrijdag 3 juni 2022

In het Fotoboek elders op deze site staan nog meer foto’s van deze zesde editie.

27 maart:

S.K.N.W.K. 3 Hoekloos naar eclatante overwinning met karaoke en Bloeme

Voor de dappere strijders van S.K.N.W.K. 3 stond na een weekje rust (‘s Heer Arendskerke 5 durfde vorige week niet af te reizen naar Het Springer om te voorkomen aan de zegekar te worden gebonden) stond gisteren de lastige uitwedstrijd op het programma tegen Wolfaartsdijk 3. Alles zat tegen, want om te beginnen pas om 15:00 uur voetballen (dat gaat allemaal van de tijd af van de Dirt Half). Een motivatiefilmpje van een blonde stoot (die dan weer de verkeerde ploeg als favoriete team heeft (maar na de 3-8 van gisteren uiteraard niet meer 😉 ). En dan een tegenstander die overal verkondigt dat we op ‘centercourt’ mogen spelen. Maar als we daar dan aankomen snel het ku(ns)tgrasveld (veld 2) heeft aangeduid als plaats van handeling. Gelukkig kunnen we snel schakelen……

Voor het eerst dit seizoen een heuse karaoke-set in de kleedkamer. Leuk voor de wedstrijd (met Que si que no (Que sí, que no) van Jodi Bernal 🙂 ), maar zeker ook erna. Gerwi(n) kon zo de opstelling door de kleedkamer laten galmen. Met uiteindelijk als laatste speler die hij opnoemt, Balo. Een kruising tussen de twee JO19-1-spelers Bela en Salo (die net als teamgenoten Jan-Kees en Thomas en ook nog Wesley van JO17-1 onze selectie kwamen versterken (waarvoor uiteraard nog hartelijk dank)). Met de thuiswedstrijd nog in het achterhoofd (toen was WolPHaartsdijk 3 duidelijk te sterk) een iets andere tactiek gekozen. We speelden deze keer Hoekloos (vandaar dat we DJ thuis hebben gelaten) en nu eens niet één keer meer scoren dan de tegenstander, maar (minimaal) twee keer !! En onze eigen zeehond QH (een zeehond die blaft) was zelf zo verstandig om buiten de lijnen te blijven. En deze keer zelfs een vaste vlagger, Danny (het broertjes van Jelle). Ook jij nog dank !!

Na het succes van Neele op het doel tegen Duiveland 3, mocht hij opnieuw onder de lat. Thumbs Up, alleen is dat voor hem nu wat lastiger 🙂 En om van het gezeik van Ruben af te zijn, mocht hij dan eindelijk eens een keertje in de spits.

Na een korte warming-up vond de scheids het wel goed en gingen we starten. En wat voor start was dat. We wervelden werkelijk over het veld en over de tegenstander heen !! En als zelfs Wisse gaat scoren 😉 Het feest begon allemaal bij hem. Opstomend over rechts zag hij dat bij de 2e paal de kruising nog helemaal vrij was. Waar iedereen een voorzet verwachtte had Wisse andere plannen. Hij plaatste de bal precies waar hij deze wilde hebben en de 0-1 was een feit.

Bela scoorde de volgende twee en ook Ruben (jaja u lees het goed) deed een duit in het zakje. Zodoende al snel een 0-4 tussenstand. Inmiddels werd bij de thuisploeg een Pupil snel om zijn tas gestuurd. Hij vloog op zijn fietsje over de dijk om zijn spullen om in de tweede helft de schade te helpen herstellen. Echter voordat hij terug was, was het zelfs al 1-6. Bela en een eigen doelpunt zorgden ervoor de blauw/zwarten al 6 treffers hadden. En omdat Rob nog steeds op 1,5 meter afstand bleef van zijn tegenstander en de keeper van ons dacht dat de bal naast zou gaan, kon ook de thuisploeg scoren.

Inmiddels was bij ons een vaste toeschouwer in tenue gehesen en zelfs binnen de lijnen gekomen…… En dat zelfs na de zwaarste bivak ooit (waar hebben we dat meer gehoord) een complimentje waard. En hiermee was Ries vanaf minuut 25 ook echt foutloos dit duel. Ruststand 1-6.

In de rust plannen te over wat te doen als we zouden winnen. De oudjes vonden het wel welletjes en gingen eruit om de gemiddelde leeftijd met zo’n 35 jaar naar beneden te brengen. Alleen waren ze één oudje vergeten. Onze doelman. Hij bleek ook niet bestemd voor 2 helften, want in de 2e helft nog twee tegentreffers. Bij de laatste ging hij niet vrijuit en blesseerde ook nog zijn duim. Maar gelukkig heb je 10 vingers en houd je er dus nog 9 over ;-).

Nadat Rob eventjes het licht bij Thomas uit zijn ogen had geschoten, was ook hij wakker. Eerst Bela en tot slot nog Thomas (met een verwoestende uithaal) zorgden ervoor dat de 3-8 eindstand was bereikt. Dat we de dubbele cijfers niet haalden, lag aan de scheids, want hij kreeg dorst en vond het dus welletjes en floot ruim voor het einde de wedstrijd af. Op naar de kleedkamers.

Onder het genot van een biertje en een gezellig muziekje en nog Karaoke konden we deze eclatante overwinning gaan vieren. De oude garde maakte nog een tussenstop op het zonovergoten terras van de gasten. Genieten van het heerlijke weer, maar zeker ook van de overheerlijke biertjes van de tap. En eindelijk weer eens tijd voor een Kantinereview.

Voor de thuisblijvers. Welkom bij de 1ste Kantinereview na winst op het sportpark van vv wolphaartsdijk: de ronde is dit keer aan Neele. We praten over 0.a La Chouffe, radler en eiwit. Lekker in het zonnetje aan 8 verschillende biertjes van de tap. Het is dichtbij Colijn, maar hier geen vijandigheid en hartelijkheid is troef. Goede muziek, vooral in de kleedkamer. Bediening zelfs op het terras. Jammer dat het geen lekker wijf is, dat is enige minpunt. Mooie sjaaltjes ook aan plafond in kantine. Jury: Martijn Neele, Gerwi Temmink, Emiel Pollemans, Rob v/d Sleen, Pierre Ruyssenaars, Salo ( stagiair)
Cijfer: 8,3 door de verschillende biertjes en bediening op terras. Tot de volgende 😀

Voor de niet aanwezige. Jaja, we zijn weer terug. DE KANTINE REVIEW 🥳🥳 sorry voor het wachten…. redactie was met vakantie….maar we zijn der weer!! Wat een pot he mannen. nieuwe (gedeelde) topscoorder, 3 punten, nieuwe muziekbox + microfoon kortom fantastische zaterdag middag. Na afloop werd er ook een pintje gedronken volgens mij…. Kantine, ja mooi. Gwn 10 verschillende tapjes. De oude garde werd door de Special biertjes ook tevreden gesteld. Smaakte volgens mij wel prima of niet mannen? Mooi gedecoreerd en leuk barpersoneel, de jury zal vanavond nog beslissen voor een cijfer in de ranking….

Bedankt Sytze voor de aanvulling!

Tot vanavond

Op naar a.s. zaterdag als dan W.I.K. ’57 3 op bezoek komt op Het Springer. Aftrap hiervan zal zijn 14:30 uur.

Jeroen Verhoeven