Jaaroverzicht 2022 van www.sknwk.nl (januari)

Nu het jaar 2022 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2022 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag januari.

Januari:

2 januari:

Tikkie Terug Deel 530 – Onderling Futsal Toernooi S.K.N.W.K. van 5 jaar geleden (2017)

Logo Tikkie Terug

Helaas kunnen we i.v.m. de coronamaatregelen ook voor de 2e keer op rij geen Onderling Futsal toernooi houden. Omdat ook in 2019 geen editie werd georganiseerd (deze keer i.v.m. te weinig animo 🙁  ) is het inmiddels dus al drie jaar geleden dat we een onderling zaalvoetbal toernooitje hebben georganiseerd voor de seniorenteams en het hoogste jeugdteam. Daarom in deze editie van Tikkie Terug een terugblik op een eerdere editie. We gaan 5 jaar terug in de tijd (naar 2017) toen het nog wel gewoon ‘normaal’ was om dit te organiseren.

Op de website stond het volgende:

Louter positieve reacties over ‘nieuwe opzet’ Onderling Futsal Toernooi

Met onderbreking van een jaar werd er dit seizoen toch weer een Onderling Zaalvoetbal Toernooit georganiseerd voor de seniorenleden en S.K.N.W.K. JO19-1. Met in eerste instantie 40 aanmeldingen (er zijn op het laatst altijd nog wel wat afvallers) was er voldoende animo om dit toch weer te organiseren. Voor het eerst in vele jaren werd gekozen voor een (donderdag)avond. In het verleden werd het altijd op een zaterdag gehouden. Dit zorgde overigens voor louter positieve reacties.

Met het wegvallen van voormalig sponsor van dit toernooi café-cafetaria Charlie was er deze keer ook geen prijsuitreiking/feestavondje meer aan gekoppeld. Dit betekende overigens niet dat het na afloop van het toernooi niet meer gezellig was, want een groot gedeelte van de aanwezigen bleef nog gezellig ‘plakken’ in de bar van Laco Sportcentrum te Zierikzee. Overigens werd dit toernooi voor de 2e keer georganiseerd in Laco.

Met deze gegevens kunnen we concluderen dat het ‘gewoon’ weer een groot succes was. Dus aankomend seizoen zeker weer een Onderling Futsal Toernooi (datum is op dit moment nog niet bekend).

Dank aan organisator Martijn Neele. Verder een dankwoordje aan de scheidsrechters Jakkoo Brouwer, Carlo v/d Maas, Kees-Jan van Nieuwenhuize en Leon Quik (die gelukkig op het allerlaatst nog de zieke Emiel Pollemans kon vervangen !!). Ook aan tijdwaarnemer Gert-Jan ter Riet en verzorger Harald Kesteloo (die gelukkig niet in aktie hoefde te komen). En tot slot aan Steven Neele en Fernando Bom voor het verzorgen van de schema’s e.d.

Tot slot nog een dankwoordje aan de deelnemers die er met zijn allen voor zorgden dat het een zeer sportief toernooi was !!

Eindstand Onderling Futsal Toernooi S.K.N.W.K.

Gisteren, donderdag 5 januari 2017, is bij S.K.N.W.K. al weer de 29e editie van het Onderling Zaalvoetbaltoernooi weer gespeeld. Vijf teams hebben met de ‘olympische gedachte’ (meedoen is belangrijker dan winnen) deelgenomen. Echter als het eerste fluitsignaal klinkt, wil iedereen toch echt gewoon winnen. Uiteindelijk werd FH Hafnarfjörður ongeslagen winnaar van deze editie !!

De eindstand is als volgt:

Nummer 1:

FH Hafnarfjörður

Nummer 2:

Fjölnir Reykjavík

Nummer 3:

Breiðablik

Nummer 4:

Ólafsvík

Nummer 5:

Reykjavik F.C.

De foto’s:

5 januari:

S.K.N.W.K. JO19-1 trainer/coach Richard de Moedt vertrekt aan eind van het seizoen naar W.I.K. ’57

Dit seizoen staat S.K.N.W.K. JO19-1 onder leiding van Richard de Moedt. Het zal bij dit ene seizoen blijven, want met ingang van het nieuwe seizoen zal Richard hoofdtrainer worden bij W.I.K ’57 in Kerkwerve.

Uiteraard betreuren wij als club het vertrek van Richard bij onze jeugd aan het eind van het seizoen, maar we begrijpen zijn keuze om voor een standaardteam te kiezen. Vanaf deze plaats willen we hem dan ook van harte feliciteren met zijn nieuwe aanstelling het komend seizoen.

9 januari:

Snorkelenzwemshop.nl sponsort jassen en inlooptruien 1e selectie en jassen S.K.N.W.K. JO19-1

Binnenkort ontvangen de spelers en staf van onze eerste selectie nieuwe jassen en inlooptruien. Ook spelers en staf van S.K.N.W.K. JO19-1 krijgen zo’n prachtige nieuwe jas. Deze zijn gesponsord door Snorkel & zwemshop.nl.

Namens S.K.N.W.K. willen we deze sponsor uiteraard hartelijk danken voor de sponsoring van deze prachtige kleding !! Meer informatie over deze sponsor https://www.snorkelenzwemshop.nl/

Jassen 1e selectie:

Inlooptruien 1e selectie:

Jassen S.K.N.W.K. JO19-1:

10 januari:

S.K.N.W.K. JO7-1 en JO9-1 hebben vandaag nog een keer ‘s middags getraind

Omdat vanwege de coronamaatregelen vanaf morgen, dinsdag 11 januari 2022, er pas weer tot 20:00 uur getraind kan en mag worden, hebben S.K.N.W.K. JO7-1 en JO9-1 vanmiddag nog een keer lekker getraind. Overigens maakt het voor de spelertjes echt niks uit wanneer ze trainen, als ze maar mogen trainen !! Ze hebben er weer van genoten. Van hun trainer ontvingen we enkele foto’s en onderstaand stukje bij de foto’s:

Omdat het omicron-variantje blijkbaar pas vanaf morgen niet meer in de avonduren rondwaart op de sportvelden, trainden 07 en 09 nog 1 keer in de middag. Om 16:00 uur werd begonnen met een warming-up. Na twee passing-oefeningen voor de 13 SKNWK-ers werd het een spannend afsluitend partijtje. Met rode konen en modderige poten werd er genoten van het buiten spelen. Om iedereen te laten lachen, want lachen is gezond en angst een slechte raadgever, nog een mop: Twee eieren liggen in een steeds warmer wordende pan. Zegt de ene regen de andere: wat is het hier heet. Zegt de ander: daar word je hard van.

10 januari:

Thomas Folmer heeft zich aangemeld als trainer voor S.K.N.W.K. JO16-1

Op de oproep voor een trainer/coach/leider voor S.K.N.W.K. JO16-1 is de eerste aanmelding binnen. Thomas Folmer heeft aangegeven trainer te willen worden van onze JO16-1. Klasse Thomas !! Nu zoeken we nog een assistent voor Thomas die samen met hem de trainingen wil gaan verzorgen. Ook zijn we nog op zoek naar een coach/leider die de leiding op zich wilt nemen tijdens de wedstrijden op zaterdag.

Vanaf deze plaats willen we Thomas uiteraard heel veel plezier en succes toewensen !!

12 januari:

Wilt u ons ook in dit nieuwe jaar helpen de voorraad drank te slijten ??

In navolging van eerdere acties tijdens de coronapandemie willen we op opnieuw voorraad drank die i.v.m. de coronacrisis (waarschijnlijk) niet verkocht gaat worden in de kantine graag alsnog verkopen. Dus de vraag aan jullie is wie de club wil steunen en helpen?

Er zijn kratjes Hertog Jan, Heineken 0.0, Amstel Radler 0.0 en Amstel Radler 2.0. De kosten zijn Eu. 20,- per krat. Dit is inclusief statiegeld !! Wil jij een/meerdere kratje(s) en de club helpen ?? Neem dan eventjes contact op met onze kantinebeheerder Cees Dalebout (0623184577).

Het kan eventueel ook bezorgd worden in Nieuwerkerk. Als men nog andere producten wilt kopen (limonades, chips, mars etc.) is dit ook mogelijk voor € 0,75 per eenheid. Ook kan men snacks kopen.

Alvast hartelijk dank namens de club !!

15 januari:

Blauw/zwarte groeten: Johnny van Dijke vanuit Frankrijk

De redactie van deze website heeft weer foto’s mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

Onze hoofdtrainer Johnny van Dijke geniet op dit moment van een wintersport vakantie in Frankrijk en doet iedereen de blauw/zwarte groeten.

Het lijkt ons als redaktie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

15 januari:

Derde elftal heeft aan de conditie gewerkt op de mountainbike

Met de versoepelingen die gisteren zijn aangekondigd, lijkt het erop dat we zachtjes aan weer toe kunnen gaan werken naar competitievoetbal. S.K.N.W.K. 3 had daar begin van de week al op in gespeeld, want zij hadden voor vandaag al plannen gemaakt om aan de conditie te gaan werken. Ze deden dit op de mountainbike in de domeinen van Westerschouwen.

Het bleek een geslaagde middag met hier en daar (nog) wat dakschade (van de avond ervoor), maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Namens iedereen van S.K.N.W.K. 3 dank aan organisator en medespeler Erwin v/d Wekken.

Bekijk meer foto’s van dit avontuur van S.K.N.W.K. 3 elders op de site in Het Fotoboek.

17 januari:

Blauw/zwarte groeten: Remon, Kevin, Stefan en René vanuit Saalbach Hinterglemm

Een aantal spelers van de eerste selectie, Remon de Jonge, Kevin Schiettekatte, Stefan Vermeer en René Verschoor genieten van een welverdiende wintersportvakantie in Saalbach Hinterglemm (Oostenrijk). Uiteraard is de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten. De foto is gemaakt in Luis Alm

21 januari:

Blauw/zwarte groeten: S.K.N.W.K.-ers vanuit Saalbach Hinterglemm

Een aantal spelers van de eerste selectie, Remon de Jonge, Kevin Schiettekatte, Stefan Vermeer en René Verschoor genieten van een welverdiende wintersportvakantie in Saalbach Hinterglemm (Oostenrijk). Maar ook de dames Cecile v/d Velde, Amy Westerbeke en Geraldine de Bruine zijn mee. Uiteraard is de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen (nogmaals) de blauw/zwarte groeten. De foto is gemaakt in Bauer’s.

23 januari:

Korte impressie hoofdsponsor VLOTR en S.K.N.W.K.

Tijdens de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. 1 – Kruiningen 1 maakte onze nieuwe hoofdsponsor VLOTR prachtige sfeerbeelden. Voorafgaand aan dit duel werd het eerste elftal op de foto gezet in hun nieuwe tenue!

29 januari:

S.K.N.W.K. 3 heeft Pupil van de Week bij uitwedstrijd !!

Logo Pupil van de Week

Hieronder een kort interview met de Pupil van deze Week bij S.K.N.W.K. 3 (tijdens de uitwedstrijd bij ‘s Heer Arendskerke 5 🙂 ): Wisse

Naam: Wisse

Geboortedatum: 21 november 1999

Team: Het derde

Favoriete positie: Rechtsvoor

Favoriete club: Ajax en SKNWK

Favoriete speler(s): Martijn Neele en Klaas-jan Huntelaar (en Ries vind ik ook wel goed)

Favoriete shirt: Dat blauw/zwarte shirt met Oosterscheldeboer sponsoring en nummer 7 op de rug.

Hobby’s: Voetbal, bier, schaatsen, fietsen en slapen.

Lievelingseten: Maakt niet uit, als het maar veel is en geen kaas of champignons bevat.

Lievelingsmuziek, lied: Coldplay – Viva la vida

School: Ben ik beu

Meester/juffrouw: Meester Wilco bij de kindernevendienst vroeger! 🔵⚫️

Leukste vak: Het vak waar de kratten Hertog Jan is staan.

Minder leuk vak: groepsdynamica

Wil later worden: Miljonair

Voorspelling uitslag Arendskerke 5 – SKNWK 3: 0-4 (hattrick van Eddy)

29 januari:

Ook publiek is weer welkom bij wedstrijden en trainingen

Met de versoepelingen van deze week gaan we vandaag weer lekker voetballen. Ook publiek is weer van harte welkom bij wedstrijden en bij trainingen. Echter gelden ook hier nog wel bepaalde maatregelen (bron: www.knvb.nl)

Publiek bij wedstrijden

Het publiek is weer welkom bij de wedstrijden en trainingen. Voor het zaalvoetbal moet publiek boven de 18 jaar een geldig CTB laten zien. Daarnaast geldt voor zowel het veld- als het zaalvoetbal dat het publiek 1,5 meter afstand moet houden en bij het verplaatsen in de kantine of de sporthal een mondkapje moet ophebben. Het publiek dient uiterlijk om 22.00 uur de sportaccommodatie te hebben verlaten.

Sportkantines

Voor en na de wedstrijden is het weer mogelijk om elkaar te ontmoeten en een drankje te drinken in de kantine. Hiervoor gelden wel weer de inmiddels bekende regels:

• 1,5 meter afstand.
  • Kantines moeten uiterlijk om 22.00 uur sluiten.
  • Iedereen vanaf 18 jaar dient een CTB met identificatiebewijs te laten zien.
  • Een vaste zitplaats is verplicht.
  • Bij het verplaatsen in de kantine is een mondkapje verplicht.
  • Kantinemedewerkers dienen ook een mondkapje te dragen.
  • Bij een afhaalmogelijkheid vervalt de plicht voor het CTB en het mondkapje.

Coronatoegangsbewijs

Een coronatoegangsbewijs (CTB) is verplicht voor sporters en publiek van 18 jaar en ouder:

• In de sporthal voor het zaalvoetbal, zowel voor het trainen als voor wedstrijden.
  • In de kleedkamers, toiletten en de kantine.

Er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, op het veld of in de sporthal, en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, alle vrijwilligers.

Mondkapjes

Mondkapjes zijn verplicht voor sporters vanaf 13 jaar op:

• binnensportlocaties, behalve tijdens het sporten.
  • binnenfaciliteiten zoals kleedkamers en de kantine.

30 januari:

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 29 januari 2022

Gisteren, zaterdag 29 januari 2022, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 29 januari 2022 middels wat foto’s:

Bij S.K.N.W.K. 3 zat de spanning er vrijdagavond al weer goed in

De opstelling werd bepaald

En uiteraard werd de tactiek besproken

En nog wat andere zaken ook

En met een vol geladen batterij waren ZIJ er klaar voor 🙂

Maar we begonnen om 09:30 uur met een thuiswedstrijd voor S.K.N.W.K. JO11-1JM

Het werd een duel met twee gezichten

Want na een 4-0 voorsprong met de rust voor de blauw/zwarten

Eindigde de wedstrijd uiteindelijk toch nog in 4-7 in het voordeel van Steenbergen JO11-2

Hierna was het de beurt aan S.K.N.W.K. JO17-1 tegen Kloetinge JO17-4

Hier was eigenlijk nooit sprake van een echte wedstrijd

S.K.N.W.K. JO17-1 scoorde aan de lopende band

Al was dit dan weer wel een beetje overdreven 🙂

Handig zo’n zeiltje

Dan zit je lekker uit de wind

Zij waren nog klaarder dan klaar voor de middag 😉

En dus moest het goed gaan komen met S.K.N.W.K. 3…….

JO17-1 won uiteindelijk met 11-0

Het slotakkoord op Het Springer was voor S.K.N.W.K. 2

Zij troffen op ons hoofdveld H.K.W. ’21 2

De nummer laatst van de ranglijst

Maar zo slecht waren ze helemaal niet…….

Uiteindelijk verloor S.K.N.W.K. 2 (dit duel gehuld in het paars/blauwe reserve tenue)

Eindstand was 0-4

En dan S.K.N.W.K. 3 uit tegen Arendskerke 5

Hier lachten ze nog

De geblesseerde Wisse Flikweert was zelfs Pupil van de Week 🙂

En dus uiteraard een bal met alle handtekeningen van de spelers van S.K.N.W.K. 3

Hij mocht zelfs aftrappen

Dribbelen…..

En scoren (het zou de enige Nieuwerkerkse treffer blijken deze middag) !!

De thuisploeg scoorde maar liefst 6x

Ondanks deze spierballen

Het was ook Nationale Tuinvogel Telling. En dus spotte onze fotograaf nog een heuse KolibRIES van Klinken 😉

De 3e selectie had zeker nog wat te bespreken na de voorstelling ‘s middags 😉