Bron: www.knvb.nl
Maar liefst 50.000 kinderen (4 t/m 12 jaar) doen mee aan de Oranjefestivals van de KNVB en de ruim 400 verenigingen die dit organiseren. De eerste Oranjefestivals hebben al plaatsgevonden en deze reeks loopt door tot en met in elk geval juni.
Vanwege de coronamaatregelen van het kabinet, zijn veel kinderen minder gaan sporten. Ook de instroom bij de pupillen in het voetbal ligt lager dan voorheen. Samen met Snelle, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen hoopt de KNVB kinderen te inspireren om voetbal te (her)ontdekken op een Oranjefestival bij een amateurvereniging in de buurt. Hier kunnen zij met uiteenlopende spellen en activiteiten voetballen als Oranje.
Unieke videoclip
Aan de Oranjefestivals is bekendheid gegeven met een campagne die is gecombineerd met de nieuwe single van Snelle, ‘Limonade’, wat een ode is aan het jeugdvoetbal. De samenwerking werd bekrachtigd met een unieke videoclip. Dankzij de medewerking van bondscoaches Frank de Boer en Sarina Wiegman en vier internationals van het Nederlands elftal is het voor het eerst dat Oranje meewerkt aan een officiële muziekvideo.